E-learningowa Szkoła Rodzenia "przedPORODEM.pl"

Szkoła Rodzenia  

 

 

 

 

 

Ćwiczenia przygotowujące do porodu - płyta DVD

Zawarty na płycie instruktaż umożliwi Ci samodzielne wykonywanie ćwiczeń

Ćwiczenia wykonywane w ciąży pomogą ci przygotować się do wysiłku, jakim jest poród. Regularna gimnastyka poprawi Twoją sprawność fizyczną, poprawi wydolność układu krążenia, a także pomoże Ci w zachowaniu prawidłowej wagi w ciąży. Umiarkowane ćwiczenia poprawią Ci humor, łatwiej poradzisz sobie ze stresem.

Obejrzyj fragment filmu:

Proponowane na płycie ćwiczenia są bardzo proste i łatwe do wykonania. Nie chodzi o to, abyś się w ciąży forsowała, albo kształtowała mięśnie. Chodzi natomiast o to, abyś za pomocą łagodnych ćwiczeń "rozruszała" swoje ciało, abyś nauczyła się koncentracji na swoim ciele oraz relaksu.

Dzięki instrukcjom zawartym na płycie będziesz mogła wykonywać:

  1. Ćwiczenia ogólnokształtujące - poprawiające kondycję
  2. Ćwiczenia oddechowe - umożliwiające naukę oddychania torem przeponowym
  3. Ćwiczenia relaksacyjne
  4. Masaż wykonywany przez partnera lub inną osobę
  5. Ćwiczenia z partnerem lub inną osobą

Ćwiczenia dostosowane są do kolejnych etapów ciąży. Większość ćwiczeń możesz wykonywać przez całą ciążę, niektóre do pewnego etapu ciąży, inne zaś dopiero w ostatnich tygodniach ciąży.
Gimnastykę prowadzi doświadczona położna Lucyna Kaczmarek od wielu lat przygotowująca kobiety do porodu w szkole rodzenia.

Ćwiczenia przygotowujące do porodu

 

Fragment materiałów Szkoły Rodzenia przedPORODEM.pl dotyczący wykonywania gimnastyki

Bardzo ważnym elementem gimnastyki przed porodem jest nauka oddychania torem przeponowym (ćwiczenia oddechowe). Jednak, aby tak naprawdę wykorzystać tę umiejętność przy porodzie musi być ona wyuczona tak, aby wykonywać ją bez skupiania uwagi, odruchowo. Powinnaś więc ćwiczyć systematycznie, najlepiej codziennie. Do ćwiczenia oddechu możesz wykorzystać też pojawiające się pod koniec ciąży tzw. skurcze przepowiadające. Ćwiczenia takie znakomicie przygotowują do synchronizacji oddechu z rytmem podlegającej skurczom macicy.

Wspomnę w tym miejscu jeszcze o innych ważnych ćwiczeniach, a mianowicie o ćwiczeniach mięśni dna miednicy (tzw. ćwiczenia Kegla). Częste ich wykonywanie przyczyni się do tego, iż podczas porodu mięśnie pozostaną rozluźnione, a w okresie poporodowym zaś napięte.

Zarówno ćwiczenia oddechowe, jak i ćwiczenia mięśni dna miednicy możesz wykonywać w ciągu dnia, nie koniecznie w pozycji leżącej i w dowolnym stroju. Nie musisz specjalnie organizować sobie miejsca ani czasu.

Zachęcam więc jeszcze raz gorąco - zacznij gimnastykę już od dzisiaj. Nawet jeślinie pytałaś jeszcze lekarza, czy nie widzi przeciwwskazań, bez obaw możesz wykonywać wspomniane ćwiczenia oddechowe i relaksujące.

Oto kilka dobrych rad, niektóre z nich oczywiste, ale wszystkie są bardzo ważne

  1. Jeśli długo nie ćwiczyłaś zaczynaj powoli.
  2. Ćwicz codziennie, przynajmniej kwadrans, a poczujesz rezultaty bardzo szybko. Lepiej będziesz funkcjonować zarówno w czasie porodu, jak i w połogu.
  3. Wyznacz sobie stałą porę dnia na ćwiczenia - to ułatwi Ci ćwiczyć systematycznie.
  4. Strój, w którym będziesz ćwiczyć, nie może krępować ruchów.
    Zaczynaj od rozgrzewki, ćwicz w dobrze wywietrzonym pomieszczeniu.
  5. Nie zaczynaj gimnastyki bezpośrednio po jedzeniu, najlepiej jeśli upłynie 1-2 godziny od ostatniego posiłku.
  6. Początkowo powtarzaj każde ćwiczenie tylko kilka razy, by wykonać je zupełnie poprawnie. Później zwiększaj codziennie ilość powtórzeń.
  7. Unikaj energicznych ćwiczeń w upalne i parne dni.
    Pij dużo wody przed, w trakcie i po ćwiczeniach - unikniesz przegrzania i odwodnienia.
  8. Nie ćwicz, gdy jesteś chora i masz gorączkę.
    W czasie ćwiczeń wsłuchaj się w swoje ciało, nie ćwicz do wyczerpania.
  9. Jeżeli któreś z ćwiczeń za każdym razem wywołuje ból, sprawdź przede wszystkim czy wykonujesz je poprawnie. Jeżeli tak - zrezygnuj z niego.Reakcje na ciąże bywają rozmaite, a żadne ćwiczenie nie powinno sprawiać bólu
    Jeśli pojawi się krwawienie z pochwy, zawroty głowy, skurcze macicy, gdy poczujesz się słabo - natychmiast przerwij ćwiczenia.
  10. Wykonuj tylko te ćwiczenia, które są dozwolone w tygodniu ciąży, w którym się znajdujesz.
  11. Po gimnastyce zrelaksuj się - połóż się wygodnie, wsuń poduszki pod głowę i kolana, lekko odwiedź ręce, odpoczywaj przynajmniej 15 minut.

 

Jaka będzie Twoja inwestycja?

Cena płyty to tylko 42,00 złote. Koszt przesyłki pocztą priorytetową na terenie Polski gratis!!!

Gimnastyka przygotowująca do porodu

Kliknij tutaj żeby kupić płytę DVD